vineri, 8 aprilie 2011

Taxa

Nu stiu daca a-ti vazut/auzit, dar e din nou mare tam-tam cu privire la taxa de prima inmatriculare. Cum ca poti sa dai in judecata statul si in unele cazuri sa iti recuperezi banii dati.

Eu, in principiu, sunt de acord cu taxa asta, in sensul ca daca aduci un cazan cu 200.000 Km din germania, care scoate fum de zici ca soferu pune carpe pe foc ca sa se deplaseze, platesti taxa mare. Nu platesti  in ideea ca maretul stat roman ar face ceva cu ei in privinta poluarii, ca oricum nu face, da' taxa asta e pusa doar asa ca sa nu'ti mai vina sa cumperi cazanul respectiv. Nu mi se pare normal ca s'o ajuns ca taxa asta sa fie platita de absolut oricine cumpara o masina. Adica eu  fac un efort si imi iau masina noua, si statul ma pune sa platesc 400 de euro taxa. Pai cum pula mea?


Ca daca un gigel aduce cazanu de mai sus, si sa spunem ca are 15 ani vechime masina, el plateste o taxa modica pe principiul ca, vezi dom'le, masina aia o poluat la viata ei, nu mai are mult si isi da duhu'. Da eu daca o cumpar noua se considera ca o sa polueze de-acu in colo vreo 20 de ani si de asta e taxa.
Din nou, cum pula mea? Pai gigi polueaza in 1000 de km, cat polueaza o masina noua in 2 ani, si totusi el nu plateste taxa. ?! .

Cu privire la faptul ca poti sa dai statul in judecata ca sa iti recuperezi banii, am citit ceva aproape amuzant azi, cum ca, taxa de prima inmatriculare  nu e legala, pentru ca incalca dreptul de libera circulatie a marfurilor, da e dreptul statului sa o ceara, iar dreptul cetatenilor de a se judeca in instanta pentru a-si recupera banii.

Pai mie imi cam suna a bisnita toata treaba asta. Pe principiul e prost cine da nu cine cere, statul vrea bani, tu n'ai dreptul sa nu'i dai, tre sa platesti, ca mai apoi sa dai in judecata fiscul, si dupa aia sa astepti mult si bine pana iti vezi banii inapoi de la stat. Minunat!

Un comentariu: