vineri, 5 noiembrie 2010

Polul Nord

 Ştiaţi că în românia iarna ţine 5 luni? Adică de la 1 noiembrie la 31 martie?
 
 Nu?
 
 
 
 Uite că statul român aşa susţine în  noua lege conform căreia toate autovehiculele trebuie să fie echipate cu cauciucuri de iarnă. Păi cum mama naibii? Adică aşa....legea e oarecum bună. Da 5 luni pe an? În condiţiile în care de obicei la noi dacă ninge în decembrie e sărbătoare. Plus că "autorităţile" oricum sunt surprinse în fiecare an de venirea zăpezii, chiar dacă e anunţată ninsoarea la meteo cu 1 săptămâna înainte.


 
 Aşa că s'au gândit să scape şi de corvoada asta şi să ne oblige să "purtăm" cauciucuri de iarnă juma' de an, ca  poată ei să spună(atunci când o să fie din nou surprinşi) că :
 
 
 "Dom'le noi am dat lege să aibă toată lumea cauciucuri de iarnă, nu e vina noastră că iar sunt ambuteiaje/ se circulă ca un căcat etc. Şoferii e de vină."
 
 
 Ce mai deranjează cel mai tare la legea asta e perioada de timp.Cum plm 5 luni? Ştiu că pe ei îi doare'n pix, da eu dacă îmi cumpăr cauciucuri de iarnă şi le pun la 1 nov(la ora la  care sctiu articolul îs 17 grade afară  ), iar prima zăpada vine abia pe 25 decembrie şi până pe 3 ianuarie e uscat afară, eu merg 4 luni cu cauciucurile de iarnă pe asfalt. Ceea ce e de căcat. Păi anvelopele de iarnă îs fix pix pe asfalt. Pe lângă faptul că se strică foarte repede, nici aderenţă ca lumea nu ai.
 
 
 Singura veste bună e că autoturismele cu masă până în 3.5 tone au voie să pună doar cauciucuri pe faţă. ceea ce e bine.
 
 Oricum bine nu va fi la iarnă. Cu sau fără cauciucuri, tot se va circula ca un căcat. Că aşa'i în tenis.

4 comentarii:

  1. nu'i chiar asa frate... pentru ca atunci cand vine zapada, iti convine sa te pupe in fund un rupt fara asigurare, pentru ca nu are cauciucuri de iarna? ca tu iti platesti reparatiile...asta 1 la mana.... 2 la mana : gumele de iarna nu functioneaza doar pe zapada...e vorba de compozitia cauciucului ( ca material) , care reactioneaza altfel la temperaturile sub 10 grade...cauciucul din cauciucurile de vara e facut sa aiba aderenta la temperaturi mari( 20+ grade)... deci daca e frigut afara, chiar daca e uscat drumu', cauciucurile de iarna fac diferenta, chiar daca tu nu iti dai seama de asta ( trust me , i know..)

    eu unu eram fericit ca da legea asta. adica...ori iti permiti sa ai o masina si sa mergi in siguranta, ori nu...

    oricum, pentru ca romanii conduc ROMANIA, legea nu s'a aprobat...gumele de iarna sunt obligatorii doar pt vehiculele cu masa mai mare de 3.5 tone

    RăspundețiȘtergere
  2. 1.din cate am citit legea inca nu o trecut prin guvern. adica urmeaza sa se hotarasca daca se aproba sau nu.
    2. stiu ce spui tu cu temperaturile,si ai dreptate. fac diferenta la temperaturi scazute. da zi'mi daca azi cand o fost si 18-19 grade faci vre'un cacat cu cauciucurile de iarna.

    RăspundețiȘtergere
  3. am citit undeva( mi se pare ca pe 4tuning) ca deja s'a dat legea...nu asta e relevant...

    ai dreptate la faza cu 18-19 azi, 23 maine, cu temperatura asfaltului mult mai ridicata...
    dar dat fiind faptul ca intram in iarna ( sa zicem decembrie, nu noiembrie, ca asa e "politically correct"), mi se pare normal ca lumea se pregateasca din timp, ca sa nu se faca cozi si nu mai stiu eu ce ( ca anul trecut )...
    faptul ca anotimpul se numeste IARNA inseamna ca trebuie sa fim pregatiti pentru a ne lua la tranta cu ceea ce ne aduce iarna.pentru ca nu stim cand ne loveste...prefer sa stau cu rotile de iarna puse pe masina( da, trec si eu maine:D) & sa stau relax cand vine frigu/zapada...deci e vorba de pregatit pentru neasteptat...cei care nu vor sa fie precauti, ii invit la vulcanizare sa'si schimbe cauciucurile in fiecare zi, dupa cum bate soarele


    deci da, iti dau dreptate . si din cate imi dau seama, imi dai si tu dreptate..deci nu putem decat sa dam vina pe vreme...curva :))

    RăspundețiȘtergere