miercuri, 17 noiembrie 2010

Şi-a luat mămica ta străduţă ?

 Deci eu înţeleg. Chiar înţeleg. Nu sunt cine ştie ce frustrat pe subiectul asta, dar am păţit şi eu şi pot spune că e destul de stresant să ţi se întâmple vreo chestie de genul asta fix în momentul nepotrivit.

 Înţeleg că stai la casă să poţi scăpa de calvarul de la bloc, unul fiind problema locurilor de parcare. Ştiu că atunci când ajungi vrei, să poţi intra şi ieşi din curtea ta. Şi aici intervine dilema.. Într-o zi te trezeşti cu poarta blocată de un alt autoturism necunoscut. Asta e mai parchezi şi în altă parte, se mai întâmplă. Fapta totuşi se repetă, te iau nervii şi vrei să faci orice să nu mai păţeşti niciodată.


 Bun, până aici tot omul ţi-ar da dreptate. E vremea să iei măsuri. Îţi zici în sinea ta că nu vrei să spargi roţi, să zgârii maşini, ca sã nu te cobori la nivelul ţăranului de oraş şi alegi o cale de mijloc mai convenabilă. Dar de unde ţi-a venit ţie ideea să închizi strada cu o barieră electronică? Mămica are pe cineva la primărie ? De convins vecinii sigur n-ai avut probleme atunci când au auzit că se poate, e gratis şi nu trebuie să plătească decât telecomandă de acces..  au dat acordul pe loc. E o idee bună, n-aş zice nu unei bariere pe stradela mea, însă nu şi când e singura cale de acces spre zona din spate a unui spital, a unei universităţi, a câtorva instituţii publice/private. Nu-i problemă, facem telecomandă pentru toată lumea !

 Ei uite că nu e aşa, pentru că uiţi că trăim în România, şi românii de felul lor sunt foarte prietenoşi cu rudele, cu prietenii.. O telecomandă o mai pierzi, una o mai dai cuiva care nu ţi-o mai înapoiază şi uite aşa visurile tale cu străduţe blocate, şi locuri de parcare din belşug se năruie mai ceva ca în abis-ul din Inception (Începutul!)

 Observi, insa, ca nu mai e la fel ca inainte. Poarta nu ţi-a mai blocat-o nimeni, maşinile nu prea mai circulă, mai puţin zgomot, şi totuşi bariera stă ridicată pe timpul zilei. Dar uitându-te atent vezi că mai sunt maşini care n-au ce căuta în zona riveranilor! Şi te apuci tu ca un ratat fără viaţă ce eşti, să te uiţi la fiecare maşină, care-cum pleacă, cui îi aparţine. Şi la cele care crezi tu că nu au ce căuta acolo, începi să le ridici ştergătoarele, si când vezi vreun şofer străin îi aplici respectabilă ameninţare: nu are voie să îşi staţioneze vehiculul pe stradă ta. Că aşa scrie semnul.

  Şi uite mã trezesc ca mi se adreseazã domnul cu pricina in acelaşi fel şi mă uităm la el parcã nu-mi venea să cred cât de Don Corleone se visa. Am zis bine, şi dau să mă urc în maşină, şi înainte să închid portieră aud următoarele cuvinte cu jumătate de gură " Că data viitoare n-am să-ţi mai zic ". Mă duc, întorc maşină, mă opresc lângă el şi îl întreb politicos "Aţi mai zis ceva? Că nu am înţeles " Sincer  l-am întrebat din pură curiozitate, pentru ca nu îmi venea să cred ochilor, la un metru şi un scuipat cum îşi permitea să vorbească. M-a luat cu discuţii că mă roagă frumos să respect semnul, că e pus acolo cu un motiv.. Şi îl întreb să văd dacă i-am blocat  maşina, sau poartă, sau poate l-am incomodat în vreun fel. Păi, îmi spune, dacă parchează toată lumea cum vrea aici iar o să ajungă cum a fost. N-am mai stat la certuri, că deh nu mi-a făcut nimic mie, am zis okey, mulţumesc şi-am plecat mai departe, deşi erau vreo 3 maşini în spatele meu cu ştergătoarele ridicate, şoferi a carora aşteptau probabil lămuriri, de la reprezentatul oficial al evenimentului.

 Mai târziu, aflu de la o persoană care ocupă un birou pe stradă cu pricina, că in aceeaşi zi, s-a apucat să dezumfle cauciucuri la cei care nu veneau să îşi mute vehiculul, şi a nimerit să facă asta cuiva care nu gândeşte la fel de mult ca el. Nu ştiu exact detaliile scandalului, însă proprietarul crezând că are roţile găurite la înroşit un pic pe tupeist care urla în gura mare că în România nu te poţi muta la casa fără să-ţi parcheze unul în curte.

 Păi cine te-a pus să te muţi într-o zonă care nu mai este de mult "lejera" din punct de vedere demografic ? Si zici tu că e casă, cu grădină, cu garaj, când de fapt tu ai 200 metri pătraţi şi vecinul de lângă tine te aude când te duci la buda. Nu ai avut bani de mai mult ? Păi cum nu, o casă în zona asta costă de 3 ori mai mult decât în cartierele de vile liniştite, şi ai teren unde poţi parca 100 de maşini.

 Păi n-ai vrut pentru că îţi place zona, ca e burghezie curatã, ca nu ştiu ce motive de 2 bani. Da ? Foarte bine.
Atunci mai du-te în pizda mătii cu pretenţiile tale.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu